Tuesday, December 21, 2010

pesanan dari si genius Adi Putra

gud morning semua(jam mnunjukkan pkol 1.27 pagi.ting tong), semoga sehat di samping gf bf tercinta.hehe arini aku nak ajak korang sume menghayati 1 sajak nih.aiseh..sajak?cm bosan je an?eh rilek2 jgn la bla dulu.ee sabor bawak bertenang..ni den nk share pasal sajak Adi Putra la.si comel yg otak dia geliga gile tuu.ni hah laa


                                       *tak kenal ag?tu la gosip pasal artis je tawuu kn da tak kenal.ceh,hehe

dan bile aku godeh2 laptop akak aku yg agak2 uzur nih,aku jpe plak sajak nih.jujor ckp memeng sgt respect la budak nih.muka je cm budak2,otak mngalahkan profesor.huu syabas inspector sahabb:)



Akulah Adi Putra
Melayu tdk penah lupa
duduk tahun satu rasanya tersiksa
tiada siapa peduli
tetapi aku bisa bedakan
ilmu Allah bagi dan ilmu diajar guru bermula dengan
‘A’, ‘B’, C ,’one’, ‘two’, ‘three’, ‘alif’, ‘ba’, ‘ta’
di mana trillion di manakah billion,
di mana tafsir Al Quran
di mana doa2 para nabi para wali
untuk apa aku disini
aku berfikir rasional aku berfikir international
pandai aku bijak aku comel aku hanya untuk ditonton diuji dan dipuji
aku malu alangkah ruginya mereka
untuk apa semua ini
di mana mata hati mereka
pujian biar bertempat
marah bila bersopan
kurang ajar biarlah berbudi bahasa
tersirat mereka tak nampak
tersurat sahaja mereka lihat
di mana silapnya
Rasulullah memimpin ummah
hebatnya baginda
pimpinlah aku
doakanlah aku
aku punya cita-cita
aku punya idola
barangkali aku kecil mereka
hanya ketawa
Allah maha perkasa
tahfiz Al Quran itu hebat
Hafaz Yaasin itu penerang hati
matematik itu tunjang ilmu
ayuh bangsaku bangunlah
kita bertemankan islam
kita penuhkan ilmu didada
kita jadikan melayu paling hebat di persada dunia
bersamaku adi putra
akulah modal insan
anak melayu jati
wawasan 2020
takkan melayu hilang di dunia
pantang melayu menderhaka pada sultannya
pemuda harapan bangsa
pemudi tiang negara
mengapa bersembunyi diri di balik ibu pertiwi
sejengkalpun tanahairku dijajah
biar putih tulang jangan putih mata
best an?oke da selesai tu je kot arini.huarrghh ngantok.mimpi indah kawan2.jgn lupe bace doa.daa~

11 comments:

hiro said...

syukur ada generasi begini.

MR. MIND said...

siyes tak berape suka budak ni...huhuhuhu...dengki kot, hahaha....

kay yea said...

adi putra..lme x dgr cte pasal genius neh~~

ahsfantasy24 said...

Saya tengok macam kamu nei seorang
blogger yang peramah..

ad ssuatu yg ssuai tu kamu, jom kte
g tgk kt:

http://www.ahsfantasy24.com/2010/12/pencarian-blogger-peramah-2011.html

Tahniah, kamu seorang yang peramah!

(:
:)
(:
:)

si suraya said...

banyak betul gambar ko tepek.haha
good good. semoga aku ada anak genius cmni!

atiqa aris said...

@hiro
betol2 syukur alhadulillah:)

atiqa aris said...

@MR. MIND
astagfiullah bawak2 bersihkn ati uh;p

atiqa aris said...

@kay yea
yeah dia busy kot.

atiqa aris said...

@si suraya
ala x suke npk ruang kosong.huhu

atiqa aris said...

@ahsfantasy24
trimas t ble2 free sy msok ea:)

neo said...

adik tahu x adi putra ni dapat anugerah gelaran Hang Nadim? Boleh google klu nk tau. Abg xnk la citer part tu kat sini. =)

Hang Nadim ni klu adik nak tau, budak kecil yang bagi saranan bijak kat Sultan Singapura supaya buat benteng dari batang pisang bagi halang serangan todak.

Malangnya hang nadim dibunuh oleh sultan tu sebab bendahara sultan tu hasut cakap "Kalau tuanku sultan biar hang nadim ni tunjuk pandai, nanti bila dia besar nanti, dia akan lawan sultan."

Cukup la takat tu klu nk citer. Berjela lak karang. Haha..