Thursday, July 28, 2011

jom kawen awal !

assalamualaikom x jawab dose.selamat petang sayang2 kuh,arini aku nak share siket kat korang pasal topic yg x berapa hangat skang.sape setuju kawen awal angkat tangan!owh ramai2.amboi kau kalau pasal kawen nombor 1.haha oke give me 5!sebab aku pon setuju sape2 yg nak kawen awal nih.x kesa la umo die sebaya aku ke,stil blaja ag ke.tape2.lagipon kawen tu kan sala satu tuntutan agama.so,kalau da sampai jodo,yg laki pon da mampu,ape ag tunggu jumpa je la tok kadi dengan segera oke?;)




kenapa aku setuju dan menyokong sangat bab2 kawen awal nih?here da reasons :

1)dapat mengelakkan maksiat..
  daripada korang wat benda2 "tutttttt!!" dalam semak tu,korang bukan je memalukan Islam tu sendiri,malah turut memalukan mak bapak dan cikgu agama korang tau,so baek la anda kawen cepat2 ye,at least,hubungan korang tu disalurkan di jalan yg halal.insyaAllah.


2)dapat elakkan "baby dumping".. 
dalam bahasa jawa nye ialah buang bayi.mcm yg kite tengok arini la.buang bayi da mcm buang pampers da,senang naa nak jumpe.bukan arini je hari-hari semalam pon,eh bukan2,hari-hari la aku rase ade je kes buang bayi nih.verita buang bayi ni pon mcm da common sgt,selalu gile kot kuar kat paper,lagi2 kat Metro.
   


3)kalau yg laki da mampu,ape tunggu lagi?
  betol kann?watpe asek dok mesej2,supersaver,dating.mesej2,supersaver,dating. buang karen je.ee x kuasa mak tau.kalau yg laki tu da mampu,watpe la nk bazer2 kedit dan masa camtuu,baek kawen je ag bagos.hari2 bole jumpe,xpayah nk mesej2 ag.kan jimat tuu?hati pon senang.hehe


 4)dapat elakkan angau yg x sudah2.haha
    most student kalau da bercinta,mmg angau la kan, tido mimpi muke awek die,nk makan dalam mangkok tu pon bole nmpak muke awek die,nk study muke awek die muncul ag dalam buku.itulah penangan cinta.cewahh.haha so,untok elakkan korang dok angau je kat boypren or girlpren korang sampai xbole fokus study,cepat2 la kawen. ooppss ni kalau kewangan da stabil je oke? ;P *untongla dpt boypren kaye,bole kawen awal.ceh,haha.


asal aku cm xde topik laen je nk update nih?haha actually,tadi aku ade speaking practice,aku dapat topic nih and kene cakap time tu jugak,tp x tau nak cakap ape sebab cm blur2 and xde idea.so,bile da de idea sebesar kuman nih aku pon share la kat korang.hehe oke la nak buat lab report Chemist ngan Biology nih.bye2:D

5 comments:

halimlol said...

haaa...jom2 kawen :P

atiqa aris said...

err nanti2 jela;p

Iffah Afeefah said...

skong

tapi ade jugak y tak tahu nk pikul tanggungjwb


ps: CIKGU WANNA BE..er tu blogger..sje pgl die ank murid

Ku Azhar said...

amboi...hehehe....ku dh follow dh 165 :)
klau sudi follow blk ye :)..

atiqa aris said...

iffah:tula pasal kan.cm risiko gak senanye

ingat an u jd cikgu ke ape.haha


ku azhar:oke da:)