Saturday, April 7, 2012

kalau da jodoh~

hai korang.asalamualaikom!cak!haa tekejot tak? tekejot tak? hehe

semalam aku tengok cerita "Cinta Buat Emelda" kat tv3 tu.korang tengok tak?sapa tengok angkat tangan! gimme 5 bebeh.kita serupaa~ oke actually aku tertarik ngan satu ayat dalam cerita tu,ade pak cik tu kata (bapak kepada emelda dalam cerita tuu cakap) ....



so,ape yang aku paham dari ayat ni,berapa lama pon kite bercinta ngan boyfren kite,secantek mana pon plan kite susun untuk bina hidop ngan orang tersayang kelak . kalau Tuhan tak cakap "kun fayakun" tu,tak jadi jugak.macam tu jugak sebaliknya..even korang da break.terpisah selama 5,6 tahon pon,kalau da memang kat luh mahfuz tu tertulis jodoh korang untuk hidop dengan dia..last-last akan bersama jugak..kuasa Tuhan siapa tahu:)

moral value of the quote,percaya pada jodoh ye. Allah tu sentiasa ade agenda tersendiri untuk hamba-hambanya..toksahla frust sangat kalau putos tu,dan toksahla harok sangat kalau bercinta tu.jodoh tu rahsia Allah..

oke la.tu je hari ni.termenung-termenungkan dan selamat beramal.chow cincau.assamekom:)






2 comments:

Nur Asmida Bt Karim said...

salam , btol juga pe awk ckp tuh . kita plan je tinggi mne pon , Allah yg tntukan . Klu Allah tk izinkan , tk jadi gak . . =)

atiqa aris said...

kite merancang,Tuhan menentukan:)