Friday, January 25, 2013

macam ni rupanya bergelar budak sains

asalamualaikom kawan2 yg disayangi dan dirindui dn dicintai sekalian? dicintai? oke tu typo. tak kenal maka tak cinta da kenal cinta belakang kira. macam tuu:)

harini something bad happen again. aku ingat last aku menanges masa belajar add math nak dekat SPM tu je. rupanya tak. tadi aku belajar qmt a.k.a statistic *math la nama die senang cerita aku menanges sakan lagi macam budak tadika yang kehilangan bantal busuk atau lebih tepat lagi macam orang meroyan mati laki. err tapi tu macam da teruk sangat tahap tenuk je.."=..=




hoho its not that hard sebenarnya.. cuma mungkin aku terlalu gelabah tekan calculator , tak tahu nak masok formula mana, tak tahu itu tak tahu ini. dengan notes yang tak serupa notes. takde tunjuk jalan kira alih-alih bagi formula je berlambak camtu... ya Allah cuma Tuhan je yang tahu macam mana aku rasa time tu. rasa macam nak lari laju-laju terjon bangunan mati terus. haa kelas kau jah. masok neraka malaikat pon sebot ,"penghuni neraka kelas pertama! atiqah binti aris! ". ishh nauzubillah lah duh..tanak la aku..




aku tatahu la maybe family aku risau tengok aku nanges tadi. dah la nak maghrib time tu. dengan mata da merah macam hantu carik balek notes form 4 form 5..roommate aku a.k.a akak aku da macam ape nak tenangkan aku,she keep saying "sabar ika sabar.." dengan selamba along aku n ibu aku pulak kata , " dah nanti degree amek je art. itu kan minat kau.".haa amekkk nak sangat. teros dpt greenlight untuk blah dari field sains nih,.. huhu serius aku pon tak sangka bole kene rasuk tadi. bukan dengan hantu mak cik karipap tapi dengan hantu mathemathic. hantu ni memang suway siket sebab dari aku sekolah rendah sampai la masok UiTM ni pon still aku akan menanges bila buat bendalah kira-kira nih. 

pasal ape yg family aku cakap tu aku kene timbangkan betol-betol dengan seteliti dan sebaik mungkin sebab... that's my future bebeh! mana boleh ikot kepala sendiri je! our parents telan banyak garam dari kita kan,, dorang mesti tahu ape yg terbaek untok kita.huhu lagipon aku amek sains dari aku form 4, time tu 16 tahun aku yg pilih untuk masok bidang nih. then dapat sambung sampai la sekarang umo aku nak masok 20 dah. almost 4 years da masok dalam sains nih. how could i leave those thing easily , give up and blah macam tu je???? jen jeng jeng... semoga kau dapat petunjuk yg jelas dari Allah Atiqa Aris. move on chayok2!!

4 comments:

Ekyn Yaacob said...

aku pon x leh sgt statistic :(

atiqa aris said...

die addmth form 4 ke form 5.susa kut lau tak power.huhu

Anonymous said...

add math laa hantu bg sy dr skola smpai skrg ni..haish..:'(
*bobo odod

atiqa aris said...

kann sabor jelah derr~