Thursday, July 25, 2013

kawan dan hujan

asalamualaikom , selamat petang murid-murid .
hari ni aku nak cerita sikit , cerita betul ni bukan cobaan -__-





hari tu kan hujan lebat gilaa tau , tatau la macam tiba-tiba . nak pergi kelas pukol 2 , time tu hujan turun dengan dasyatnyaa . aku turun nak pergi kelas tu , terserempak la dengan ex-classmate ni . dia pon nak pergi kelas jugak . payung ade satu kecik la pulak , mana muat aku dengan dia dalam satu payung tu . then datang lagi sorang ex-classmate kitorang . memang time tu dah lambat then hujan makin lebat menghala kat kitorang pulak , memang ujian sangat di bulan Ramadhan ni .

aku : bapak laa nak pergi kelas camne ni ea?
ex-classmate : tu la kan dah la da lambat ni .
aku : kann? nak redah memang kuyup lah , aku dah la lab bio kejap lagi .
ex-classmate : *sambil raba-raba dalam beg. kite pakai lab coat je lah. kau ade kan?
aku : aku ade . err? betul ke? boleh la. dah desperate sangat ni. *padahal dalam hati , habes la lab coat kau ika..


pastu ape lagi masing-masing keluarkan lab coat teros lari sampai ke susur gajah , memang sadis sebab dah sampai tempat ade bumbung pon still lagi kena tempias yang amat dasyat . then , sampai kat admin , aku cakap lah kat dia , " bapak laa lab coat aku , cane nak masok lab weh lencun camni". aku tengah serabut ala jemah tu , dia senyum and rilek je cakap , " sabarr..mesti ada hikmah dia . ni baru ujian sikit je ni , tempat-tempat lain lagi terukk ..:)".



aku macam.."wahhh @_@ ". terpegun kejap . sejuk hati beta mendengarnya . kuyup-kuyup tu aku dengan penuh yakin pergi jugak lab . ye memang aku mengaku ayat dia tu , ayat dia tu yang buat aku boleh senyumm je sepanjang petang tu . in the same time , aku pon agak malu jugak sebab dia dulu free hair dan baru je pakai tudung sem lepas , tapi kesedaran dia memang jauh lagi bagus , dari aku yang dah lama pakai tudung ni tapi siki-sikit merungut . teruk.. kesian . dah umur 20 baru sedar perangai tu teruk.. selama ni tak sedar , tak reti bersyukur , mulut dok merungut je kerja . memang hampeh .. aku harap sangat aku boleh pikir positif sentiasa macam dia . how calm she is when we were stucked in the middle of the rain . memang awesome . memang aku simpan dalam peti besi kenangan kita lari sama-sama pakai lab coat hari tu . thank you bebanyak weh sebab teman aku ..terharu :') 



6 comments:

Are-Tulk said...

sometimes we feel we are better than the others...
but the others is much better than we are...

tak salah untuk berubah mnjadi baik...
truskn usaha ntuk mncari jlan yg di redhainya...
kita hnya hmba Allah yg lemah...
tiada siapa yg smpurna...
sama2 kita mmperbtulkn ksilapan diri ini...
agar kelak ianya akn mnjadi satu anjakan ke hadapan di dlm hdup kita...

andai saya slah... tgur lah sya...
kita sesama umat islam saling bntu mmbntu...


*p/s: nice story... :)

E'in said...

nie nape suke ckp bapak nie... hihi

shafwan said...

Hujan.tidur pun best.a..tidur kawan rapat masa hujan

.::: Princess MOMOY :::. said...

wahhh..xpe lah hujan sbb kalau x ujan sape yg nak g siram kayu balak atas bukit tu. itu kata kwn momoy.

are_lin@yu said...

tula kn..dgaan yg trun tu pasti ada hikmah ;-)

SimplySeoul said...

we cannot help but to feel a little bit annoyed masa hujan turun kan. saya pn gitu. hehe. *rasa bersalah*

alhamdulillah dapat kawan yg baik.